уроки
Тема: Мої друзі
Мета:
Освітня: вдосконалювати знання з
лексичного та граматичного матеріалу;
розширити знання з теми.
Розвиваюча: розвивати навички парної
та індивідуальної роботи;
розвивати мовленнєві здібності;
розвивати творчі здібності учнів.
Виховна: виховувати почуття
колективізму та толерантності;
Виховувати позитивне ставлення
учнів до вивчення англійської мови.
Тип уроку:
узагальнення і систематизації знань.
Методи: бесіда
Обладнання: підручник, картки для роботи в парах,
таблиця відмінювання дієслів ”tobe” “tohave”, зведена граматична таблиця видочасових форм дієслова.
Схематичний план уроку:
Початок уроку:
І. Організаційний момент………………..2 хв.
ІІ. Уведення в іншомовну атмосферу………………3хв.
Основна частина уроку:
ІІІ. Робота з підручником………………………………….15хв
IV.
Виконання
вправ………………………………………..5хв
V. Повторення граматичного
матеріалу………………….15хв
Заключна частина уроку:
VІ. Пояснення домашнього
завдання……………………….2хв
VІІ. Підведення підсумків
уроку……………………………3хв
Хід уроку:
Початок
уроку:
T.: Good-morning children. Please, take your seats.
How are you today? I’m your new teacher of English. My name is Inna
Anatoliivna. Before we start I’d like to
get acquainted with you. Who is your monitor? I need you to write me down the
list of your group.
ІІ. Повідомлення
теми та мети уроку. Уведення в іншомовну атмосферу.
T.: You are first-year students or freshmen now. Only
three years of study are left. By the end of the studying you’ll be able to
speak English quite fluently and freely on the suggested topics, to understand
the native speakers, to write accurately.
T.: While your monitor is working. I’d like to begin
our work with “Greetings”. You are distributed with the sets of cards. There
are different variants of greetings and replies. Let’s read them and find good
Ukrainian equivalents.
Greeting
|
Response
|
How are you?
|
Fine, thanks.
|
How are you doing?
|
Can’t complain, and
you?
|
How are you getting
on?
|
So-so.
|
How is it going?
|
Very well, thanks.
|
How’s life?
|
Not too bad.
|
Are you O.K.?
|
Yes, thank you.
|
How do you do?
|
How do you do?
|
Hello everyone.
|
Hi!
|
Nice to meet you!
|
Nice meeting you, too.
|
How have you been?
|
I’ve been quite well.
|
Glad to see you.
|
So am I.
|
Основна
частина уроку:
ІІІ. Робота з підручником.
1.Pre-reading activities. We are going to read a text, before
that let’s play the game “Associating Words”. What associates in your mind with
the word “the first year student”?
2. While-reading activities. Let’s read the text one
by one and translate it. While we are reading write out the words into your
copy-books, which are connected with the title “I am tenth form pupil”.
IV. Виконання
вправ
1. Please, open your books
at page 4. There are small dialogues, let’s read them in pairs and translate.
V.
Повторення граматичного матеріалу
1. Let’s revise grammar a little bit. I give you
cards. There you see how are the verbs “to be” and “to have” declined. Use this
while doing Ex.5, p.5 in writing.
“to be”, “to have” in Present
Indefinite
|
|
I am
He We
She is You are
It They
|
I
You
He
We have She has
They It
|
“to be” in Past Indefinite
|
|
I
We
He
You were
She
was
They
It
|
Заключна
частина уроку:
VІ.
Пояснення домашнього завдання.
1.
For the next lesson, please, do the Ex.5 in writing +
I give you 15 sentences were you are supposed to put verb “to be” in right
form. Be careful.
1) What….your name? – My
name …. Ann.
2) I…a pupil.
3) My father …..not a
teacher, he ….a scientist.
4) …..your aunt a doctor? –
Yes, she…..
5) ….. they at home? – No,
they ….not at home, they ….. at work.
6) My brother …. a worker.
He ……at work.
7) Helen ……a painter.
8) My uncle ….. an office
worker.
9) She ….an actress.
10)Мій брат –художник. Він
не вчитель.
11)
Він студент.
12)
Моя сестра вдома.
13)
Вони не вдома,вони
в театрі.
14)
Ми не в школі, ми
в лікарні.
15)
Моя мама не вчителька.
VІІ.
Підведення підсумків уроку.
1.
The lesson is over. Thank you very much for your work.
I’m very glad to work with you. Now, I’ll put you marks.
Комментарии
Отправить комментарий