уроки


Тема: Мої друзі
Мета:
Освітня: вдосконалювати знання з лексичного та граматичного матеріалу;
розширити знання з теми.
Розвиваюча: розвивати навички парної та індивідуальної роботи;
розвивати мовленнєві здібності;
розвивати творчі здібності учнів.
Виховна: виховувати почуття колективізму та толерантності;
                Виховувати позитивне ставлення учнів до вивчення англійської мови.
Тип уроку:   узагальнення і систематизації знань.
Методи: бесіда
Обладнання: підручник, картки для роботи в парах, таблиця відмінювання дієслів ”tobe” “tohave”, зведена граматична таблиця видочасових форм дієслова.

Схематичний план уроку:
Початок уроку:
І. Організаційний момент………………..2 хв.
ІІ. Уведення в іншомовну атмосферу………………3хв.
Основна частина уроку:
ІІІ. Робота з підручником………………………………….15хв
IV. Виконання вправ………………………………………..5хв
V. Повторення граматичного матеріалу………………….15хв
Заключна частина уроку:
VІ. Пояснення домашнього завдання……………………….2хв
VІІ. Підведення підсумків уроку……………………………3хв

Хід уроку:
Початок уроку:
І. Організація класу. Привітання.
T.: Good-morning children. Please, take your seats. How are you today? I’m your new teacher of English. My name is Inna Anatoliivna.  Before we start I’d like to get acquainted with you. Who is your monitor? I need you to write me down the list of your group.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Уведення в іншомовну атмосферу.
T.: You are first-year students or freshmen now. Only three years of study are left. By the end of the studying you’ll be able to speak English quite fluently and freely on the suggested topics, to understand the native speakers, to write accurately.
T.: While your monitor is working. I’d like to begin our work with “Greetings”. You are distributed with the sets of cards. There are different variants of greetings and replies. Let’s read them and find good Ukrainian equivalents.

Greeting
Response
How are you?
Fine, thanks.
How are you doing?
Can’t complain, and you?
How are you getting on?
So-so.
How is it going?
Very well, thanks.
How’s life?
Not too bad.
Are you O.K.?
Yes, thank you.
How do you do?
How do you do?
Hello everyone.
Hi!
Nice to meet you!
Nice meeting you, too.
How have you been?
I’ve been quite well.
Glad to see you.
So am I.

Основна частина уроку:
ІІІ. Робота з підручником.
1.Pre-reading activities. We are going to read a text, before that let’s play the game “Associating Words”. What associates in your mind with the word “the first year student”?
2. While-reading activities. Let’s read the text one by one and translate it. While we are reading write out the words into your copy-books, which are connected with the title “I am tenth form pupil”.
IV. Виконання вправ
1.     Please, open your books at page 4. There are small dialogues, let’s read them in pairs and translate.
V. Повторення граматичного матеріалу
1. Let’s revise grammar a little bit. I give you cards. There you see how are the verbs “to be” and “to have” declined. Use this while doing Ex.5, p.5 in writing.

“to be”, “to have” in Present Indefinite
I                   am
He                               We
She            is               You           are
It                                  They  
I
You                               He
We          have              She          has
They                              It 
“to be” in Past Indefinite
I                                                                                       We
He                                                                                    You           were
She            was                                                                 They 
It

Заключна частина уроку:
VІ. Пояснення домашнього завдання.
1.                     For the next lesson, please, do the Ex.5 in writing + I give you 15 sentences were you are supposed to put verb “to be” in right form. Be careful.
1)    What….your name? – My name …. Ann.
2)    I…a pupil.
3)    My father …..not a teacher, he ….a scientist.
4)    …..your aunt a doctor? – Yes, she…..
5)    ….. they at home? – No, they ….not at home, they ….. at work.
6)    My brother …. a worker. He ……at work.
7)    Helen ……a painter.
8)    My uncle ….. an office worker.
9)    She ….an actress.
10)Мій брат –художник. Він не вчитель.
11)               Він студент.
12)                Моя сестра вдома.
13)                Вони не вдома,вони в театрі.
14)                Ми не в школі, ми в лікарні.
15)               Моя мама не вчителька.
VІІ. Підведення підсумків уроку.
1.                     The lesson is over. Thank you very much for your work. I’m very glad to work with you. Now, I’ll put you marks.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ІІІ курс

Завдання для ІІ курсу

III курс